Danie z Brązowego Ryżu: Bardzo Odżywcze i Łatwe do Zrobienia

Approx Reading Time: 3 minutes

Proste danie z ryżu brązowego – dziś chciałbym podzielić się z Tobą receptą i sposobem jego wykonania. Ryż brązowy jest znany od niepamiętnych czasów i został udomowiony prawdopodobnie w Indiach.

Potem zaczęto uprawiać go w Chinach, a następnie w Japonii i Persji. I tak stopniowo stał się znany na całym świecie. Ryż brązowy jest bardzo pożywny i ma wiele zdrowotnych właściwości.

Aby ugotować proste danie z brązowego ryżu, będziesz potrzebował następujące przybory kuchenne:

  • Szybkowar ze stali nierdzewnej (nigdy nie używaj aluminium, proszę!)
  • Patelnia stalowa lub żeliwna
  • Moździerz (drewniany, kamienny lub ceramiczny)

Prosty Przepis na Odżywcze Danie z Ryżu Brązowego

Rodzaj dania: Śniadanie
Kuchnia: japońska /makrobiotyczna
Autor: Tomasz Faber
Czas przygotowania do gotowania: 20 minut
Czas całkowity: 1 godzina 30 minut

Składniki:

1 kawałek (długości cala – możesz dodać więcej, jeśli chcesz) suszonych wodorostów Kombu
1 szczypta nierafinowanej soli morskiej – himalajskiej lub jakiejkolwiek innej naturalnej soli (potrzebna również do Gomasio*)
2 łyżeczki białego lub czarnego ziarna sezamu
3 szklanki wody
1 szklanka brązowego ryżu

* W języku japońskim słowo „goma” oznacza sezam, a „sio” oznacza słony.

Instrukcja

Gotowanie ryżu:
– Przed gotowaniem wypłucz brązowy ryż w zimnej wodzie. Musisz powtórzyć to kilka razy, aż woda stanie się czysta.

– Rozgrzej delikatnie szybkowar i włóż brązowy ryż do środka. Następnie za pomocą drewnianej łyżki mieszaj od czasu do czasu, aż ryż stanie się suchy i lekko złocisty.

– Dodaj 3 szklanki czystej zimnej wody, szczyptę soli i kombu, a następnie zagotuj. Załóż pokrywę na szybkowar, zmniejsz płomień do minimalnego poziomu, ale upewnij się, że ryż wciąż się gotuje.

– Gotuj przez 60 minut, a po ugotowaniu dobrze wymieszaj.

Uwaga: Po zakończeniu gotowania pamiętaj, aby w szybkowarze  obniżyć ciśnienie. Możesz zdjąć pokrywę, TYLKO WTEDY GDY CIŚNIENIE SPADNIE DO ZERA!

Przeczytaj, jak bezpiecznie korzystać z szybkowaru.

Gomasio: (wykorzystaj czas gotowania się ryżu, aby przygotować Gomasio)

– Delikatnie podgrzej patelnię (na najmniejszym płomieniu)

– Wsyp na patelnię 2 łyżeczki białego lub czarnego ziarna sezamu i 1/2 łyżeczki nierafinowanej soli morskiej.

Jeśli nasiona zaczną „podskakiwać”, oznacza to, że patelnia jest zbyt gorąca. Aby zmniejszyć temperaturę, zdejmij patelnię na chwilę z palnika. Potem według wyczucia kontynuuj prażenie aż mieszanka stanie się złoto-brązowa.

Gdy gomasio ostygnie, użyj moździerza i rozetrzyj je na średnio drobny proszek.

Jak Podawać

Ugotowany ryż serwuj posypany gomasio (ilość gomasio według uznania).

Jest to bardzo zdrowa opcja na śniadanie i pomocna przy odchudzaniu. Jeśli chcesz, to do gotowania ryżu możesz dodać kilka suszonych śliwek. Smacznego!